Beanies · Knitting

Meret

Stavo curiosando su Ravelry nella sezione “cappelli” e tra i primi in classifica è apparso il Meret (Mistery Beret) di Wolly Wormhead con più di 4000 berretti già realizzati dalle knitters di tutto il mondo. Di Wolly potete trovare una bella intervista su Yards ofYarn e potete anche dare un’occhiata al suo sito, dove non avrete che l’imbarazzo della scelta tra tantissimi (e tutti favolosi) modelli di cappelli, sia per grandi che per piccini. Potete trovare anche un gruppo dedicato ai lei e ai suoi cappelli su Ravelry, Wormhead’s Hats, dove al momento è in corso il Mystery KAL 2011.

Insomma, conscia della celebrità di Wolly Wormhead e dei suoi cappelli, mi sono messa all’opera e ho tirato fuori la mia versione del Meret. Come filato ho scelto la New Jersey della Sesia in un fantastico color petrolio acceso e devo dire che più lavoro questo filato e più mi piace, sia per la sua composizione di 100% merino irrestringibile, sia per la sua resa e per la buona definizione dei punti che se ne ottiene. E poi Sesia è una delle poche buone ditte di filati italiane, quindi un motivo in più di per usare i suoi prodotti.
Potete scaricare gratis le istruzioni per il Meret direttamente dal sito di Wolly Wormhead e se volete un berretto che vi calzi a pennello, che sia di moda e che venga invidiato da tutti, vi consiglio sinceramente di farlo!
Eccolo qui, che ve ne pare? 
I was browsing in the Ravelry hat section and in the one of the first positions of the classify I found Meret (Mistery Beret) by Wolly Wormhead, with more than 4000 berets already done by the knitters of all around the world. About Wolly you can find a wonderful interview on Yards of Yarn and you can have a look at her site too, where you can chose from numerous (and all fabulous) hats, for both adults and kids. You can find even a Ravelry group dedicated to Wolly and her hats, Wormhead’s Hat, where at the moment is in progress the Mystery KAL 2011.

So, conscious of the fame of Wolly and her hats, I began the work and I knitted my Meret. Like yarn I chose New Jersey by Sesia in a wonderful bright teal color and I have to say that the more I knit with it, the more I like it: I love its 100% merino super wash composition and its good stitch definition. On top of that, Sesia is one of the few good Italian yarn producers, another good reason to use its yarns.
You can download the Meret pattern directly from Wolly Wormhead website and if you want a stylish beret that fits you perfectly, I highly recommend you to knit it immediately!
Here is mine, do you like it? 

2 thoughts on “Meret

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s