Knitting · Sweater

Oblivious

Prima ho provato con Ambrosia e quando sono arrivata a metà lavoro l’ho disfatto.
Poi ho tentato con Acorns, l’ho finito e addirittura bloccato, ma il risultato non mi soddisfaceva affatto e quindi l’ho disfatto.
Infine ho improvvisato: ho realizzato un pull top-down, senza pretese, a maglia rasata diritta, con collo “alto” e bordi a coste adornati con dei bottoni dello stesso colore del filato. Il tutto in una taglia più piccola della mia, così quando ho bloccato il capo, con l’allungamento e allargamento proprio del filato, ho finalmente ottenuto qualcosa di decente! 
Amo la consistenza del Rosarios4 Biobamboo, la sua lucentezza e morbidezza, ma devo ammettere che trovare un modello che ne facesse risaltare queste sue caratteristiche è stato difficile. Infatti questo filato è assai pesante ed ha l’indesiderata tendenza a deformarsi ed allungarsi spropositatamente una volta che il capo è lavato e bloccato. E’ un peccato perché il Biobamboo è davvero unico: è così delicato e soffice che si può portare tranquillamente a pelle, perfetto quindi anche per capi per bambini, e i colori sono semplicemente adorabili, ma si sforma davvero troppo facilmente e non so se vale la pena perderci tutto il tempo che ho perso io per realizzare solo una maglia. In compenso rimane la soddisfazione di aver vinto la battaglia!
 
First I tried wit Ambrosia and when I’ve arrived half way, I unravelled it.
Then I tried with Acorns, I finished it and I even blocked it, but the results was unsatisfactory and I unravelled it too.
Finally I improvised: I made a pull top-down, simple, in stockinette stitch, with rolled neck and ribbed edges adorned with some buttons in the same color of the yarn. Everything one size smaller than mine so when I blocked the garment, with the widening and the stretching typical of the yarn, I obtained something decent!
I love the texture of Rosarios4 Biobamboo, its brilliance and softness, but I’ve to admit that find a pattern able to let stand out these characteristics has been very hard. In fact this yarn is really heavy and has the unwantend tendency to lose shape and stretch out a lot once the item has been washed and blocked. It is a pity as Biobamboo is really unique: it is so soft and delicate that you can wear it next to skin and use it even for baby stuff, and the colors are simply adorable, but stretches out too easily and I don’t know if it is worth all that time to realize just a pullover. On the other hand there is the satisfaction of having won the battle!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s